DEDAŞ
Mehmet Beşir Ayanoğlu
Köşe Yazarı
Mehmet Beşir Ayanoğlu
 

Mardin’in Makul ve Makbul Siyasi Anlayışı Ne Olabilir….? (1)

Makul ve makbul siyaset  mümkün mü?  Makul, akla uygun olanın egemen olması, siyasetin aşırılıklardan kurtarılması ile mümkün olur. Aşırılıklardan uzak, rasyonel düşünüp rasyonel hareket etmektir.  Makul, ortada olabilmek ve orta yolu takip etmektir. Orta yol "itidal yoludur.” Makul olmak aşırı gitmemektir, ifrat ve tefritten uzak durmaktır. Makbul siyaset ise, halkın talepleri ve beklentileri karşısında "kabul gören, kabul edilen" anlayış demektir.  Toplumun duyarlılığı çerçevesinde politikalar üretip herkesimi kucaklayacak ve kapsayacak hizmetleri yapabilmektir.  Toplumda hizmet erişimine ulaşmada zorluk çeken kesimlerin (çevre,kırsal,gecekondu)  hizmete erişiminin sağlanabilmesi ve toplumun bütün kesiminin hizmetlerden adil ve hakkaniyet ölçüsünde kavuşmasının sağlanmasıdır.  Mardin’in önünü açacak olan "makul ve makbul siyaset"tir.  Mardin’de siyasetin önünü tıkayan en temel sebeplerden biri aşırılığın sıradanlaşmasıdır. Kendisi gibi düşünmeyen veya bireysel beklentilerinin gerçekleşmemesi sebebiyle tıkaç vazifesi yapan kesimler; siyasetin önünü tıkamaktadır. Toplumun geniş kitlesine hitap edecek politikalar üretmek ve uygulamak en uygunudur. Günü birlik, kişi veya grup odaklı, dar alanda kısa paslaşmalarla yapılan siyaset, hizmet odaklı olmaktan uzaktır. Bu tarz siyaset siyasetçiyi de yerinde patinaj çekmesine sebep olur ve toplumun hizmetlere erişiminin de engeller. Günü birlik, kişi veya grup odaklı, dar alanda kısa paslaşmalı  siyaseti destekleyen kişi veya gruplar şehirde marjinal gruplardır. Uçlarda gezinen kesimlerdir. Toplumda kendilerinde bir güç olduğu izlenimi veren bu tipler,  hizmet üretmenin önünü tıkayanlardır aynı zamanda.  Makbul siyaset, toplumun hüsnü kabulünü gören bir anlayıştır. Bahse konu bu odakların beklentisi, bireysel talep ve beklentilerinin karşılanmasıdır. Rantlarına rant katılmasıdır. Her siyasi hareket döneminde nevi şahısına münhasır özellikleriyle varlıklarını ortaya koyan kesimler; kaptıkları il, ilçe yönetici etiketleriyle, taleplerini gerçekleştirebilme arzusu içerisindedirler. İyi propoganda yapar, algı ve linç kampanyalarında başarılıdırlar.  Onlara göre makul ve makbul siyaset gerek değildir. Lazım olan kendi menfaatleri ve çıkarlarıdır.  Yerelde başarılı olmuş nice siyaset insanı;  bu marjinal menfaatperestlerin taleplerini karşılamadığı ve bunların oyunlarına alet olmadığı için negatif propogandalarına ve algı operasyonlarına maruz kalmıştır. Siyasette iddiası olmayan, günü birlik siyaset yapan bazı tipler de menfaatleri çerçevesinde bu marjinal tiplerle çıkarları için ortak hareket etmiştir. Bu sebeple marjinal menfaatperestler zaman zaman yerel siyaseti esir aldıkları da bir gerçektir.  Bunu aşmanın elbette yolu ve çözümü vardır.  Kalkınma ve siyaset teorisyenleri refah ve mutlu bir toplum için “güven ortamını” şart görürler. Bu nedenle “sosyal güven”, sosyal sermayenin en temel göstergesi olarak kabul edilir. Mardinde sürdürülebilir bir ekonomik ve siyasal istikrar için gerekli olan şey “makul ve makbul siyasettir.” Mardin,  2030’lara böyle bir siyaset tarzı ile ilerlemesi gerekir.  Makul ve makbul  siyaset geleneği için altı temel husus gerekir: Fikir, kalkınma programı, hedef, kadro, söylem ve program.  Her kesimin güvenebileceği  kadrolar, geliştirilebilecek doğru söylem ve program Mardin siyasetine ve geleceğine büyük katkılar sunacaktır. Makul ve makbul siyaset, herkesin kendini ve geleceğini güvende hissettiği, gençlerinin dışarıda gelecek aramadığı bir "emin belde" inşa etmenin tek yoludur.  Ne yapmalı? (Devamı var….)
Ekleme Tarihi: 26 Eylül 2022 - Pazartesi

Mardin’in Makul ve Makbul Siyasi Anlayışı Ne Olabilir….? (1)

Makul ve makbul siyaset  mümkün mü? 
Makul, akla uygun olanın egemen olması, siyasetin aşırılıklardan kurtarılması ile mümkün olur. Aşırılıklardan uzak, rasyonel düşünüp rasyonel hareket etmektir. 
Makul, ortada olabilmek ve orta yolu takip etmektir. Orta yol "itidal yoludur.” Makul olmak aşırı gitmemektir, ifrat ve tefritten uzak durmaktır.

Makbul siyaset ise, halkın talepleri ve beklentileri karşısında "kabul gören, kabul edilen" anlayış demektir. 
Toplumun duyarlılığı çerçevesinde politikalar üretip herkesimi kucaklayacak ve kapsayacak hizmetleri yapabilmektir. 
Toplumda hizmet erişimine ulaşmada zorluk çeken kesimlerin (çevre,kırsal,gecekondu) 
hizmete erişiminin sağlanabilmesi ve toplumun bütün kesiminin hizmetlerden adil ve hakkaniyet ölçüsünde kavuşmasının sağlanmasıdır. 

Mardin’in önünü açacak olan "makul ve makbul siyaset"tir. 

Mardin’de siyasetin önünü tıkayan en temel sebeplerden biri aşırılığın sıradanlaşmasıdır. Kendisi gibi düşünmeyen veya bireysel beklentilerinin gerçekleşmemesi sebebiyle tıkaç vazifesi yapan kesimler; siyasetin önünü tıkamaktadır.

Toplumun geniş kitlesine hitap edecek politikalar üretmek ve uygulamak en uygunudur. Günü birlik, kişi veya grup odaklı, dar alanda kısa paslaşmalarla yapılan siyaset, hizmet odaklı olmaktan uzaktır. Bu tarz siyaset siyasetçiyi de yerinde patinaj çekmesine sebep olur ve toplumun hizmetlere erişiminin de engeller.

Günü birlik, kişi veya grup odaklı, dar alanda kısa paslaşmalı 
siyaseti destekleyen kişi veya gruplar şehirde marjinal gruplardır. Uçlarda gezinen kesimlerdir. Toplumda kendilerinde bir güç olduğu izlenimi veren bu tipler,  hizmet üretmenin önünü tıkayanlardır aynı zamanda. 

Makbul siyaset, toplumun hüsnü kabulünü gören bir anlayıştır.
Bahse konu bu odakların beklentisi, bireysel talep ve beklentilerinin karşılanmasıdır. Rantlarına rant katılmasıdır. Her siyasi hareket döneminde nevi şahısına münhasır özellikleriyle varlıklarını ortaya koyan kesimler; kaptıkları il, ilçe yönetici etiketleriyle, taleplerini gerçekleştirebilme arzusu içerisindedirler. İyi propoganda yapar, algı ve linç kampanyalarında başarılıdırlar. 
Onlara göre makul ve makbul siyaset gerek değildir. Lazım olan kendi menfaatleri ve çıkarlarıdır. 

Yerelde başarılı olmuş nice siyaset insanı;  bu marjinal menfaatperestlerin taleplerini karşılamadığı ve bunların oyunlarına alet olmadığı için negatif propogandalarına ve algı operasyonlarına maruz kalmıştır.

Siyasette iddiası olmayan, günü birlik siyaset yapan bazı tipler de
menfaatleri çerçevesinde bu marjinal tiplerle çıkarları için ortak hareket etmiştir. Bu sebeple marjinal menfaatperestler zaman zaman yerel siyaseti esir aldıkları da bir gerçektir. 
Bunu aşmanın elbette yolu ve çözümü vardır. 

Kalkınma ve siyaset teorisyenleri refah ve mutlu bir toplum için “güven ortamını” şart görürler.
Bu nedenle “sosyal güven”, sosyal sermayenin en temel göstergesi olarak kabul edilir.
Mardinde sürdürülebilir bir ekonomik ve siyasal istikrar için gerekli olan şey “makul ve makbul siyasettir.”
Mardin,  2030’lara böyle bir siyaset tarzı ile ilerlemesi gerekir. 

Makul ve makbul  siyaset geleneği için altı temel husus gerekir: Fikir, kalkınma programı, hedef, kadro, söylem ve program. 
Her kesimin güvenebileceği  kadrolar, geliştirilebilecek doğru söylem ve program Mardin siyasetine ve geleceğine büyük katkılar sunacaktır.
Makul ve makbul siyaset, herkesin kendini ve geleceğini güvende hissettiği, gençlerinin dışarıda gelecek aramadığı bir "emin belde" inşa etmenin tek yoludur. 

Ne yapmalı?
(Devamı var….)

Yazıya ifade bırak !
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.